Vi sad nogle gutter* ude i roskilde klubhuset og gamede CoD4 igår. Vi spillede kun sabotage og det var mega fun. For dem som ikke kender det, så er der en bombe i midten og den skal begge hold have fat i. Når et hold har bomben skal de placere den i fjendens base. Når bomben er placeret skal der defuses og de andre forsvare bomben. Hvis den springer får holdet et point og spillet starter forfra (spilles først til 4). Hvis et hold defuser bomben, så fortsætter spillet derfra.
Igår gav det nogle fede kampe hvor der var ulta panik, når de andre havde plantet og man sekunder før den sprang fik defuset, men kunne ikke komme væk. Til sejre hvor man får plantet og forsvaret bomben til sprængning. Vi havde nogle kampe hvor et hold vandt 4-0 eller 3-1 og intense kampe hvor det blev 4-3. Vi spillede enda en kamp på Downpour hvor kampen rullede frem og tilbage og hver gang når fik plantet, blev bomben defuset. Utrolig fed kamp som iøvrigt endte i "sudden death". Når tiden løber ud går spillet over i Suddendeath og man respawner ikke mere. Nice måde at få spillet til at ende.
Modsat CTF, som jeg ikke var den store tilhænger af, så syntes jeg sabotage er interessant fordi spillet hele tiden er fokuseret et sted - nemlig på bomben. Dvs at alle søger samme sted hen hele tiden og man kan angribe når bomben er fri eller den er i sit hold besidelse, eller forsvare den er hos modstanderen. PÅ den måde er hele holdet samlet om den samme opgave.
Anyways - sabotage mega fun. Vi var desværre ikke nok til at afprøve S&D. Nok mest pga sabotage var mega fun.
Perks? me likes perks.
Map? Crash, vacant, district, downpour, strike, backlot. Det fleste maps virkede gode til sabotage. Vacant en smule ubalanceret i Sabotage - i SD er det fedt. Der var kun et map vi spillede som jeg ikke brød mig om og det var: Bloc.
Competitive? Der skal helt sikkert ændringer til, men det handler nok mest om XP systemet. Det skal være lige for alle når der er kampe. Samme perks og våben etc.
Problemmer? vi opdagede nogle mærkelige ting i sabotage. Da Uniball og Nopz plantede sprang bomben nogle gange med det samme eller efter få sekunder. Det skete flere gange. Vi fandt aldrig ud af om det var en bug, eller om det rent faktisk var en eller anden parameter der på visse tidpunkter gør sig gældende. Det virkede mystisk og hvis det er en bug, så kunne det ødelægge sabotage for competitive play.
*Frijec, Sarabande, Whistler (infinity) Nobz, Jackson, Nupza(CSS jr spiller), Uniball (michael - nyt medlem der spiller AA) og undertegnede.
NB. Stavefejl er gratis. |
Har ik prøvet endnu.