Jeg ville høre om der er nogen der ligger inde med nogle hints til at tweake CoD 4 lidt; jeg kommer selv fra Enemy Territory, som også er Q3 engine, så jeg kender lidt til det. Men hvis der er nogen der kender en guide, så kommenter venligst :)
Nu er jeg helt "grøn" i COD verden :) Og kunne da godt tænke mig lidt mere hjælp her :)
Hvor er det lige man (mappe) ændre alt det der???
På forhånd tak.
Du har da selv tweaket i Bf2 :P (i hvert fald English.utxt)
Men det er en tendens der er mere almindelig i CoD end i Bf2 (så vidt jeg kan se). Personligt synes jeg dog ikke at det hjælper at tweake, så er egentlig lidt #careface omkring det.
ja i CoD, men i BF2 kunne man tweake ens hitreg. Hitboxen sux i BF2 så hvis man ikke tweaker så er man lidt screwed på "højere" niveau. Men ja, jeg ved det er helt anderledes på CoD scenen.
EDIT: har rettet "aim" til "hitreg"
Redigeret: Lørdag d. 10. november 2007 - kl. 21:56
InterpolationTime og LatencyCompensation. Som sagt så er Bf2 hitboxen meget dårlig til at udregne hvor folk er, så derfor kommer der normalt bare en masse støv ud fra personer det meste af tiden. Men hvis man sætter LatencyCompensation til ens ping, så har den nemmere ved det og hvis den står rigtig, kan man stort set ramme alt. Interpolation synes jeg ikke gør det store.
Ja jeg har tweaket (mere end bare language [latency, sound, osv, osv], men ikke fra dag 1 af :D
Men ja, nu har jeg ikke selv spillet og ved ikke hvilke tweaks i laver - synes bare det er synd at et spil købes, og straks tænker man på tweaks, men ja, kan godt være det bare er mig :D
/Rapsac
Redigeret: Lørdag d. 10. november 2007 - kl. 16:24
må du da gerne, men en low comp spytter nok ikke lige 250 fps medmindre du bruger rivatuner og tweaker lodbias eller whatever..er det lego grafik du kører med?
specs?
Redigeret: Mandag d. 12. november 2007 - kl. 11:21
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRDDDDDDDDDSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!
Er der nogen der gider hjælpe :D
Så er det lykkedes og sporer nogle tweaks ned fra google :b
/seta cl_connectionattempts 30 (this and following command fixed most connection issues for me)
/seta cl_connectiontimeout 1000
/seta pb_sleep 500 (supposed to fix stuttering in airstrikes and such, but I never had that issue, so experiment.)
/seta cg_fov 80 = default is 65 so i guess 80 is way better but have not tested if decrease fps.
/seta r_rendererinuse 0
and
/seta r_rendererpreference 0 = Shader 2.0 helps a lot getting more fps but myself i cant set it lower than Shader 3.0, i guess the probleme is in my graphics cards drivers but for those who have older graphics cards, try it.
Det med shader er nok meget godt til folk som ikke har det bedste af det bedste ^^
Såen lige det jeg kunne finde :b Skal nok se om jeg kan finde flere
det med shader kommer lidt af sig selv da alt under g80 gpu ikke understøtter shader 3.0..
og du kan godt sætte den til 2.0 ved at rendererpreference 0 i cfg og skrivebeskyt den.. så starter den op med 2.0,, istedet for 3.0..
og du finder nok ikke flere tweaks da de alle er nævnt her, skulle jeg mene..
ang fov er det en dårlig ide hvis i går efter flere fps, men har i nok af dem er det måske en fordel hvis i er closecombat gamere, men til hitscan kills er mindre fov en fordel, da vinklen på skærmen bliver mindre og focusere mere på selve midterdelen af billedet.. men det er nok en smags sag..kører personligt med 65 da jeg i forvejen ser mere end de fleste af jer andre med min 1337 16:10 skærm
Skulle måske have sagt "/seta cl_connectionattempts 30" og "/seta cl_connectiontimeout 1000" Gør sådan du slipper for den lange connection tid, har i hvert fald hjulpet for mig
I skriver en helt masse forskellige commands, og for en førstegangs CoD gamer, så har jeg ingen anelse om hvad de forskellige ting gør.
Er der nogen der kan skrive bare nogle få stikord til hver af de nævnte "tweaks" man kan gøre? Jeg har spillet og gør stadig en del CS 1.6, og der spiller de fleste efter max ydeevne fremfor grafik, men må sige at i CoD4 har jeg ikke haft problemer rent ydeevne mæssigt, jeg kunne bare godt tænke mig at få et større overblik over hvad de forskellige ting gør.
Men nu vi er ved den dårlige stemning, så fødes den også af at folk sidder sig tilbage og bare forlanger, i stedet for at tilbyde og komme med noget konstruktivt.
Ønsker jeg at vide noget om et eller andet, så sætter jeg mig ind i tingene, og ikke bare forventer andre gør det for mig. Det var lidt der hen ad jeg ville.
Jeg syntes det er en strålende idé, at lave en CFG guide, da der med sikkerhed vil være enormt mange som kunne drage nytte af den. I det at du så selv laver den, så tvinger du dig selv til at sætte dig godt ind i tingene, og kan man forklare noget til andre så de har forstået det, så har man næsten med sikkerhed også selv forstået det.
jeg har lavet en til cod2 men det eneste der kom ud af det var whine, så spilder ikke min tid på det pjat mere og tror ingen fra redaktionen gider med den indstilling folk har.
Fatter hat af det her tweak snak....Som der blir spurgt om tidligere kan man så ikke smide en liste så manved hva de forskellige tweaks gør så alle har muligheden for at gøre det så CW´er blir mere lige og ender med at det rent faktisk er et spørgsmål om hvem der er bedst og ikke hvem der har tweaked bedst..??
r_drawdecals 0 eneste der giver fordele imo, jo måske lav opløsning, det gør nok at du kan se lidt bedre igennem træer og buske,men det giver dig tilgengæld også et mere blurry spil at kigge på, og imo vil jeg til hver en tid vælge en opløsning der ikke gør det blurry,,ellers bliver jeg ihvertfald hurtig træt i mine øjne, men det er jo en smags sag!!
ps hvad render elitenar rundt og laver, ser i noget til ham, eller så i noget til ham ovre i css community'et??
...
Du besvarer f�lgende kommentar
Deltag i debatten
Det kr�ves at du er logget ind, f�r du kan skrive en kommentar.. Har du ikke allerede en profil, kan du oprette en gratis!