Fedt så brandte jeg mit grafik kort af i går og skal til ud og købe et nyt men ved ikke lige om jeg skal satse på ati eller nvidia, hvad syntes i? nå ja det skal være AGP... :D
hvor mange penge har du til rådighed og hvor meget nørd er du?
Ellers kunne du fx købe et bundkort som understøtter både din cpu og dine ram og som også har pci express.
dunno, men jeg har 2 asus7800gtx/ pci / 256 mb ram/ kort du kan få for 1500kr, nypris på omkring 4000 kr pr stk, og jeg sælger dem samlet til 1500kr, de fejler intet skal der lige siges
link til 7800gtx dog bliver de ikke lavet mere, og er selvfølgelig faldet lidt i pris, men den billigste her er til 2700kr,, så mit tilbud til dig er det rene røverkøb kan du nok se
ATI HD3850 skulle efter sigende ramme butikkerne i en AGP version ca. nu (tror omkring 1000-1250 kr) - du får nok ikke meget bedre grafikkort for de penge.
AMD/ATI HD3850, Hvis det kommer til AGP, hvilket jeg ikke har hørt noget om, synes jeg klart at han skal vælge det, hvis det da også kun kommer til at koste 1000-1250kr. :)
det kommer vel lidt an på om han har tænkt sig at spille det samme spil i mange år, men man skal nok os lige tjekke om ens cpu er stor nok til at trække et kort i den størrelse, ellers bliver den bare en flaske hals..
feks så har jeg en 4600+ x2 cpu som normalt kører ved 2.4 ghz, den kører sammen med mit 8800gtx 768mb, og den er ikke nok til et kort i den størrrelse, jo nok er det, men det er bare ikke sikker du får det optimale ud af kortet, derfor har jeg oc min cpu til 2.6 ghz og det har vel givet 10 - 20 % bedre ydelse vil jeg tro, og jeg tænker med en endnu hurtigere cpu at ydelsen på kortet ville blive yderligt forbedret... så han man ikke cpu'en til det så lad være med at ofre penge på et så stort kort, og vælg et ældre og billigere kort^^
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256423