Jeg bruger det. Jeg syntes det er meget fedt, kom bl.a. i kontakt med en gammel eks kæreste som nu er engelsk lærer i Kina, meget fedt den måde friends systemet er lavet på, man kommer hurtigt i kontakt med en masse gamle venner man ikke har snakket med siden skolen osv.
Til gengæld hader jeg alle de ubrugelige lorte ting folk smider på deres profiler, og man konstant får notifications pga. en eller anden tosse har tilføjet et eller andet lort på deres profil.
Redigeret: Søndag d. 30. december 2007 - kl. 23:21
er det ikke noget med at facebook sælger noget af dine info til reklame ting. var der noget om i harddisken på p1 lige inden jul. syntes jeg at jeg kan huske. ellers kender jeg det slet ikke. aldrig besøgt det :D
De har aldrig gjort det og gør det forhåbentlig heller aldrig. Men når du opretter dig som bruger, så giver du dem ret til at bruge alt hvad du tilføjer til siden; hvilket vil sige person oplysninger, billleder, applicationer etc.
"Facebook er det mest omtalte sted på World Wide Web lige nu. Det er som en evig højskolefest. Den er blot virtuel.
Desværre var grundlæggeren af Facebook - Mark Zuckerberg - tæt på selv at ødelægge festen i den forgangne uge, da omfanget af hans nye annoncetjeneste Beacon gik op for brugerne. Pludselig kunne vi alle sammen bliv ufrivillige plakatsøjler for kommercielle produkter uden at blive spurgt først. Forbrugerorganisationer verden over gik til kamp, og Zuckerberg kapitulerede.
Henrik Føhns interviewer en frafalden Facebook-bruger, Gunnar Langemark samt jurist i Forbrugerrådet Agnete Sigurd og ph. d. stipendiat og ekspert i privatliv på nettet - Rikke Frank Jørgensen.
Hvilke rettigheder og sanktionsmuligheder har en dansk Facebook-bruger egentlig overfor et hyperkommercielt, amerikansk socialt medie?"
fra harddisken. han havde faktisk givet dette beacon oplysninger uden at spørge om lov først fra brugerne. det kan høres på harddiskens hjemmeside
anede ikke havd det var før her for et par måneder siden, men det er sku meget spass, og django; hunden er MIN allerbedstestebedsteven så hiold fingrene væk!
Til gengæld hader jeg alle de ubrugelige lorte ting folk smider på deres profiler, og man konstant får notifications pga. en eller anden tosse har tilføjet et eller andet lort på deres profil.