Jeg går og leger med tanken om at købe et nyt lydkort da jeg er ejer af et gamelt l.... lydkort og så ville jeg lige forhøre mig om hvilket vil være det mest optimale at købe til brug i CoD4, feks. er creative's fatality gamer extreme med EAX5 det best man kan få til feks. Quake4 men CoD4 gør ikke brug af EAX el? i må meget gerne komme med nogle forslag, tak
idd, men du kan nu sagtens nøjes med et xfi til 5-600 kr, uden den store forskel i selve lyden, hvis der overhovedet er nogen forskel, men er du til geil og lir er fatality et nice sæt..
har det os selv, og det kan da varmt anbefales..dog er det knapt så godt til cod4 som det var i cod2, pga den ultimative ringe lyd i 4'eren...
ja ringe lyd,, og 90% af community'et vil nok give mig ret, lyden i cod4 er så ringe at det er helt vild...når man kommer fra cod2 hvor man kunne høre modstanderen slå en prut i modsatte ende af banen, og om han sad bagved den ene eller anden genstand..samlignet er lyden mega dårlig tbh
men samlignet med andre spil er det måske ikke så galt..
syntes da at det er rimeligt realistisk, prøv at gå ud på en fodbold bane med en ven og få ham til at flytte sig rundt om dig mens han synger en lille sang, du bliver forbavset over hvor godt det menneskelig øre er, men ja det kan diskuteres
jeg vil give bronson ret...... lyden var så meget bedre i cod2. man kunne høre fjenden vildt godt og i præcis retning med et fatal1ty lydkort i hvertfald. er blevet en del svære nu
Jeg kan også vildt godt høre hvorhenne mine fjender er i CoD4, så ved ikke rigtig hvad i gør galt. ( Måske i skulle prøve at aktivere CMSS-3D f.eks.)
Og ligefrem at sige at CoD4 har dårlig, er fandme da noget pis.
Nu har jeg prøvet at være i rigtig krig, stået i Afghanistan hvor kuglerne flyver om ørerne på en, trust me... CoD4 har noget af den mest realistiske lyd jeg nogensinde har hørt i et skydespil.
men grunden til jeg siger lyden er dårlig, er når jeg sammenligner den med cod2.
kan godt være den er realistisk så. men jeg kunne da tusind gange bedre lide lyden i cod2, da jeg vidste helt præcist hvor fjenden var og kunne høre ham meget længere væk.
men måske er det også bare fordi jeg har spillet cod2 i så lang tid, at jeg stadig ik helt har vænnet mig til cod4
ovennævnte lydkort er sikkert rigtig lækkert, men creative har jo deres gamerserie.
Jeg har Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Professional Series og det er simpelthen en verden til forskel.
Men det er også lidt pebret ca900kr
Mvh Johnny
ps: Mine sennheiser pc350 gør ikke oplevelsen værre ;-)
1. Hvem bruger også vista til at spille med :o, jeg steg 100-120 fps i CoD4+bedre grafik settings, da jeg skiftede tilbage til xp.
2. Ingen tvivl om Audiotrack laver nogle super lækre lydkort, men Imo er X-FI Elite og Platanium henvendt til gamere, med dertil tilbehør og software, hvorimod audiotrack er mere henvendt til folk der producere musik osv.
Hvad har du af hørebøffer til det lydkort?
for med feks. dette sæt:
Razer Barracuda HP-1 Gaming Headphones
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255441&searchArea=&Soegeord=
kan du mig bekendt udnytte 5.1 som du kan bruge til det store stik med alle ledningerne da det hedset os har sådan et stik :)
havde kigget lidt på dette:
Auzen X-Fi Prelude 7.1
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=420301&searchArea=&Soegeord=
meeeen synes prisen er lige lidt mere end jeg vil give...
#10 det er os det jeg valgte :D
så skal jeg bare have lidt $$$$ på kontoen igen og så skal der nye bøffer til :D
hvordan virker de hørebøffer du har der? (Razer Barracuda HP-1) får du surroundsound når du gamer eller bruger du kun stero?
Jeg var meget uheldig med mine Razer Barracuda HP-1(kunne ikke få det optimale ud af det surround i forbindelse med fps-spil), har fået dem ombyttet til sennheiser pc350 og de er simpelthen i en klasse for sig ;-)