Lever det danske Call of Duty 4 community stadig? Jeg skriver da jeg aldrig nogensinde har set så lidt aktivitet i et dansk Call of Duty community, som det for tiden er tilfældet. Der er utrolig få kommentarer herinde på Codgaming.dk til de forskellige nyheder og der er ingen opbakning til f.eks. SLAP. Jeg ser dog forsat aktivitet i DK ligaen, om end kun i S&D modsats sidste sæson der også havde Sabotage på programmet. Er Call of Duty communitiet ved at dø?
På et tidspunkt havde vi bred appeal til øvrige communities og nye spillere, som vi så tilstrømme i et hidtil uset omfang. Det er mit indtryk at dette ikke sker mere. En livsnødvendig forudsætning for at holde et community i gang er netop at tiltrække nye spillere og skabe sammenhold. Det gøres bl.a. ved at mødes til f.eks. SLAP, Summercup/Wintercup og andre LANs. Man kan samles til en aften på Boomtown og spille med venner og ”fjender”. Med sammenhold og aktivitet følger motivation, underholdning og dynamik. Husker vi stadig at spille for at have det sjovt og ikke kun for at vinde?
Er der stemning for at vi skaber nogle aktiviteter og er folk villige til at bakke op om dem? Ser vi snart flere danske tilmeldinger til SLAP?
Skriv dit navn i den tråd og tilkendegiv hvor vidt du forsat er ”i live”, og giv gerne din mening til kende – både godt og ondt om hvad du mener temperaturen er på det danske Call of Duty community og hvad der evt. skal ske i fremtiden.
Holstebro Hunters er i live. Og vi kommer til SLAP. Vi har allerede et par stykker der har betalt og resten gør det idag.
Jeg kan kun give dig ret i at det Danske CoD4 Community er ved at falde sammen. Der er utrolig lidt forum posts og svar til nyheder som du selv nævner. Og så er folk også utrolige gode til at sige at deres hold er vældigt godt. Men de kommer ikke til SLAP / andre Danske LANs.
Jeg tror desværre at Call Of Duty 4 går ned når Call Of Duty 5 kommer ud. Men igen er det trist at se at der bliver lavet nye CoD spil vært år. Og at scenerne ikke kan blive oppe i en længere periode.
EDIT: Jeg kan heller ikke forstå folk som gider bruge tid på at svine Volt Gaming til i deres nyhed. Over Halvdelen i deres nyhed er jo folk der skriver " FAIL ", " Manager er kun Ravens der skal have det ". " Ravens er nr 1 ".
Der forstår jeg ikke hvorfor folk ikke bakker dem op. Volt Gaming's mål er en top 3 i Danmark, så hvorfor ikke sige GL med det?. og så skal de vel også til SLAP. Derfor undre det mig ekstrem meget at folk kan sidde og disse et nyt hold så meget. Som måske kan blande sig på Den Danske Scene.
/. Patrick Aagaard
Redigeret: Tirsdag d. 30. september 2008 - kl. 09:12
Må indrømme at jeg afventer spændt cod5. Er personlig ved at gå træt i det her spil.
- For det første for få maps, hvor det ikke lader til at nye maps vil blive lavet eller overført fra andre spil.
- Samme våben valg ved alle maps.
- Public er et helvede.
Venter spændt på næste skud i rækken.
Hostile lever stadig i bedste velgående og spiller mere end 10 kampe hver uge, da der er massere af cups/turneringer at spille med i. :D Også eneste plus jeg ser ved cod4. Der bliver lavet massere af cups hvor alle kan være med. Ikke kun til eliten.
Redigeret: Tirsdag d. 30. september 2008 - kl. 09:43
Jeg er skam også i live, men folk ligger nok ikke mærke til det da jeg ikke kan komme på CoDG VT :S
Jeg tro den danske scene bliver mindre og mindre fordi folk ikke vil bruge så meget tid på et nyt spil hvis de ved at der alligevel snart kommer et nyt. Jeg ved da selv at jeg ikke har haft meget lyst til at spille CoD4 da jeg ved at 5eren kommer inden længe...
CCDK er også rimelig aktiv, men vil nok også sige at det kniber med aktiviteten udover når vi skal spille i DK ligaen... Og så er det ikke meget man får ud af at spille mix med folk der er dårligere end en, fordi de større spiller ikke vil :S
Lad vær med at begå selvmord, Man kan dø af det...
Jeg kender mange som ikke gider COD4 mere, de har forskellige grunde, men min grund er at det er alt for ensformigt. Kaster derfor min kærlighed over Quake Live, indtil COD5 udkommer og hvis det også flopper bliver jeg ved Quake Live :)
Selv ved jeg at der er 17-18 gamle COD spillere som ikke spiller længere eller aldrig har spillet COD4 som blot venter på COD5 og håber at vi kan starte på en fresh =)
NU skal man jo heller ikke gøre det værre end det er.
Der er vel PT flere klaner end der nogensinde har været på den danske COD scene. Det vigtigste er vel at der er opbakning til at køre en liga og den må man sige er der i øjeblikket.
At folk så ikke kommer til LAN kan vel næppe komme bag på nogen. Der har jo aldrig været opbakning fra de danske hold i COD. Det er stort set altid de samme der har været med.
Tvivler på at det nogensinde bliver anderledes.
Folk tager jo spillet for det de vil og sådan skal det være. Face it, men langt største delen har det fint med at være Online og det er begrænset hvor mange der har ønsker om at blive de bedste.
At folk ikke kommentere på ting, er vel heller ikke noget nyt. De folk som skriver nyheder gør et godt job, men hvor mange nyheder om Lineup skifte for mere eller mindre ukendte hold kan en dansk side trække? En ud af 10 nyheder er om danske hold. breden er LANGT større end Toppen og imo er det meget få af hyggespillerne der interessere sig for om et eller andet græsk hold har fået en ny spiller man ikke har hørt om
Personligt tror jeg bare ikke at de små klaner bruger CODgaming så meget.
F.eks. Bobec, iSSE, Dcon og CM
Det er minimalt hvor mange som rent faktisk bruger sitet af disse klaner og det er øv ;)
Kom ind i kampen guyzz
Danmarks diva og cåhnt no.1
Jeg er den lækreste i verden, måske lige på nær ...
kræver jo at der rent faktisk er noget interessant før folk gider bruge sitet.... random forum post med om dk communitiet er dødt og at nyhederne er ringe, er jo nok ikke lige det mest ophidsende at deltage i.
Jeg kan kun svare for mig selv, men en af grundene til at jeg ikke deltager i forums herinde er de høje chancer for off-topic, spam osv. Mange af de posts der er herinde er folk som bare sidder og slår hinanden oven i hovedet med usaglige argumenter og gammelt had.
Omkring nyheder - De fleste nyheder er irrelevante for os 'små' klaner; Nyheder om udskiftinger i line-ups, manager change osv. er jo ting som vi aldrig vil have berøring med...
Nyheder omkring nye drivers, der forbedrer performance, nye patches, nye mods osv. er ting som vi ville kunne relatere til.
Jeg ville hellere læse om DFA, Bobec og Kødmågerne end om udenlandske klaner
ej, vi ebber måske lidt ud i "udbyttet" af spillerstammen, da der er enten arbejde eller lign. der må komme i højsæde. For mig selv er gym. blevet væsenligt mere betydnings fuldt, og da man har træning og fodbold gejl i fritiden, plus lektier. Så er der jo betydningsfuld mindre tid til gaming :/
DirtyDogs er da også i live hehe
Deltager kun i debatten, når jeg har noget at bidrage med ;-)
Har kone og 2 børn har derfor lidt svært ved at rive hele weekender ud til s.l.a.p. osv
Har blandede følelser omkring world at war, da jeg "rejste" fra bf2 pga for dominerende køretøjer, men mon ikke at det er det vakum vi oplever nu lige inden udgivelsen.
imo skal der være plads til news om .eu klaner.... der synes jeg at hOpe gøre et fint stykke arbejde. dog, burde det begrænses til at kun omhandle de større .eu teams som dignitas osv. jeg er personlig ret ligeglad med at DOKgaming har taget et nyt uk nab hold ind, jeg er nok ikke den eneste. bottom line: det er fint med .eu nyheder, dog behøves det ikke at være hver gang tek9 har en nyhed om et nab hold
Jeg er i live.. CoD4 er lige mig. Men efter jeg har spillet med OMG_ninjas nu i cirka 2 måneder er de andre gået død i spillet og vi spiller nu CS:Source mens vi venter på CoD5.
Og jeg overvejer stadig at komme til SLAP med et unavngivet hold.
Endvidere, gathers som du også omtaler syntes jeg er det fedeste! noget i stil med winter og summercup, men ellers bare at mødes en lørdag aften på BT i kbh eller århus og spille mix hold mod hinanden og bagefter tage i byen sammen.. altsammen er sku spass bare lasse er med :|
Der bliver bare kælet for meget om eliten og ikke bredten. Som andre også har været inde på så kommer den ene nyhed op efter den anden om mystiske hold som skifter ud osv.
Synes istedet codgaming.dk skulle overveje hvilket type site de skulle være. Om de skulle være en tek9 wannabe som bruger alt energi på at lave nyheder som dem. Eller være det "lokale" danske site, som følger den danske liga og det danske community. Ærig talt vil jeg hellere høre hvad der rør sig i de danske hold. Høre interveiws, resultater og udskiftninger derfra. Fremfor at høre om diverse udenlandske hold. Det tror jeg ville medføre at communitiet ville få et bedre sammenhold og ville virke mere attraktiv for udefrakommende.
Jeg ved godt man ik kan forvente at en enkelt skribent laver hele communitiet om. Derfor savner jeg det som de kalder "scene nyheder" på xplayn.com... hvor brugere rimelig nemt kan skrive nyheder, og den måde får sitet en flok freelancere som kan gøre sitet bedre uden at være forpligtet som fast skribent. Har da flere gange kunne finde på at lige lave en opdatering på nogle resultater eller noget, men har simpelthen ik orket at skulle hive fat i moderatorer osv. 63½ gang før at man kan få det op.
Med andre ord, jeg savner vedrørende nyheder, feks om danske hold der ikke bare gør sig i dkligaen, men også hold der prøver europa af. Ved både Cm og disc leger med i OC samt discruio, som er tilmeldt insidaecup. Det er da noget som ville få andre folk og hold til at få blod på tanden og friste hele scenen op.
Desuden er jeg uforstående overfor visse folk som gang på gang skal svine den lille scene til, som vi har i DK. Har flere gange grimmet mig over folk som gør grin med diverse hold og mener at roskilde er det eneste hold der er noget værd osv. De måtte meget gerne bare holde sig væk, hvis de alligevel ik prøver på andet end at splitte vores community ad og få alle mindre danske hold til at miste gejsten.
Vil da gerne lige knytte en kommentar til dit ellers ganske fornuftige indlæg.
Nu har jeg personligt være fremme og sige Roskilde er det eneste High hold i DK.
Jeg kan ikke se hvordan det kan være anderledes. Det er jo ikke bare en klan, men en organisation bag ved. Det er ikke bare 15 årige drenge, der fører sig frem. De har også vist gang på gang at de har slået alle de andre danske hold på scenen. Når der endelig har været nogen som kunne slå dem af pinden, så er holdet forsvundet af den ene eller anden grund.
Imo nytter det ikke noget at man kommer trampende og siger "Vi er high og vi vil det ene og det andet" når oddsene ligger for at klanen forsvinder inden for kort tid.
Hvad med bare at folk spiller og så råber HIGHSKILLED, når de rent faktisk har vundet noget? Det er fint nok at have ambitioner, men man må sgu også være realistiske engang imellem. I det mindste må man kunne ta, at folk sætter spørgsmålstegn ved deres udtalelser.
Der er da et par hold i DK som også er rasende gode og bedre end langt de fleste: Hostile, Hunters mm, men ville de kunne slå Roskilde når det virkelig gælder?
Du misforstår mit indlæg, og kan egentlig godt sae hvorfor. Fik vist ikke udtrykt mig klart nok.
Der er ingen tvivl om at roskilde er det bedste hold og den største organisation i Dk. Vil heller ikke på nogen måde udråbe hverken mit eget hold eller andre hold til at være top eller elite hold eller noget.
Det jeg mener er at jeg vil under alle omstændigheder gerne høre om de andre danske hold. Selvom at de måske ikke er med til de store LANs ude omkring i verden eller kan slå dignitas eller whatever. Desuden synes jeg det er så ømt at se på folk som på ingen måde deltager positivt til det danske community, sidde og skrive at alt andet end roskilde ikke kan en skid og de hvert fald ikke gider at se på nyheder om nogen andre hold på den danske scene.
Det er DET som jeg synes er til at lukke op og skyde i, og de personer sq have et los i løgene eller bare et ip ban.
Tror resultaterne i DK ligaen siger nok om at Roskilde har smækket os alle rimelig overbevisende. :)
Im still here.. I think...
Som Lennyboy sagde i går da Volt Gaming og Lolcats spillede.. Send nogle nyheder ind til CoDG crewet, så man får lidt nyt af vide..
Der burde være flere initiativ tagere til danske turneringer/minicups.. Vi har stadig CoDG Ligaen, men imo er det ikk nok.
Ang. event burde folk også tage sig lidt mere sammen.. Der er meget få hold tilmeldt CoD4 @ Slap... Grunden til jeg ikk stiller op er at min spons røvrendte mig.
Nu må vi se om Wintercup bliver til noget specielt.
Go on & keep the CoD Community alive!
Vote for CoD! Vote for the fellowship!
Et community site skal samle folk, og ikke kun informere om nyheder. Jeg ser frem til at vi får skabt nogle fælles aktiviteter og at folk vil bakke op om dem =)
Det var sq egentlig en god ide. sitedet for de hugger alle vores. Vi burde de forskellige klasser "elver", "dværg" osv.. istedet for "assault", "sniper" osv.. det er sq vores redning :D
Jeg tror grunden til at det danske community måske er lidt ved at falde fra hinanden i Danmark er fordi der er så lidt stabilitet på clan niveau.
Der bliver tit lavet nye hold, og derfor bliver der også tit splittet hold. Hver gang et hold splitter går der tit 2/3 spillere inaktive og forlader scenen :) og til sidst er der jo ikke nogle tilbage :]
PS: Tror der er en del danske hold som gerne vil blive til noget stort, og det er svært for et dansk CoD4 hold at få den støtte de måske godt kunne tænke sig?
Jeg tror helt klart at årsagen skal findes i at folk isolerer sig. Tidligere mixede folk meget sammen, spillede andre spil på tværs af hold. Der var et stort socialt sammenhold. Det er mit indtryk at dette ikke er til stede længere. Derfor går min opfordring til folk på at bryde isolationen.
Jeg mixer meget mere nu end jeg gjorde i CoD2...og i CoD2 mixede jeg meget mere end jeg gjorde i mohaa (der fantes slet ikke mixes i mohaa, ville man spille med nogle joinede man deres clan og spillede cb med dem).
I mine øjne er der meget mix...der er ikke et eneste tidspunkt hvor jeg er kommet på hvor der ikke har været en mix igang eller der er en der spørger om man vil mixe. Dog er grundstammen af folk der mixer de samme. Der skulle man måske prøve at få nogle nye folk med eller i hvertfald opfordre de nye man kender til at prøve at mixe. For det er jo sjav. ;)
Muligvis noget der er i betragtning af, at flere er blevet arrogante og ikke gider simpelthen. Det kan også være noget som at der er så stor konkurrence imellem de forskellige hold, at de heller ikke gider på det grundlag :/ <3 mig
Hvis folk gerne vil samles osv. så synes jeg vi skal lave en tur på CPG igen. det er lykkedes rigtig godt de sidste par gange. og så synes jeg at folk skal tilmelde sig, for man kan kun have det sjovt ^^
må indrømme jeg er overrasket over den feedback der er kommet i morfars tråd.
vil gerne opfordre alle der læser dette til at vise mere engagement i communitiet, f.eks. ved at joine sitets IRC kanal #cod.gaming.dk på Quakenet, og deltage i dk mixes, debat og random sjov og ballede..
dernæst ville det være super cool at se flere mennesker/hold bakke op om events som SLAP, og kommende events (har hørt en fugl synge om at der er en eller flere lækre events på vej), og på den måde skabe nogle fælles oplevelser, ikke kun for toppen, men så sandelig også for bredden.
til sidst vil jeg gerne lige kommentere nyhedsindholdet her på sitet. jeg skriver personligt kun om ting jeg mener er interessente for den brede læserskare, og håber så sandeligt også at resten af crewet gør det samme... er der noget man savner, eller mener kan gøres bedre, så høre vi gerne fra potentielle skribenter... idéer og forslag modtages ligeledes med kyshånd *myz*
Jeg kan kun give dig ret i at det Danske CoD4 Community er ved at falde sammen. Der er utrolig lidt forum posts og svar til nyheder som du selv nævner. Og så er folk også utrolige gode til at sige at deres hold er vældigt godt. Men de kommer ikke til SLAP / andre Danske LANs.
Jeg tror desværre at Call Of Duty 4 går ned når Call Of Duty 5 kommer ud. Men igen er det trist at se at der bliver lavet nye CoD spil vært år. Og at scenerne ikke kan blive oppe i en længere periode.
EDIT: Jeg kan heller ikke forstå folk som gider bruge tid på at svine Volt Gaming til i deres nyhed. Over Halvdelen i deres nyhed er jo folk der skriver " FAIL ", " Manager er kun Ravens der skal have det ". " Ravens er nr 1 ".
Der forstår jeg ikke hvorfor folk ikke bakker dem op. Volt Gaming's mål er en top 3 i Danmark, så hvorfor ikke sige GL med det?. og så skal de vel også til SLAP. Derfor undre det mig ekstrem meget at folk kan sidde og disse et nyt hold så meget. Som måske kan blande sig på Den Danske Scene.
/. Patrick Aagaard