Jeg har lige været til iSSe|Bootcamp...
Fredag:
Jeg har lavet en aftale iSSe|Ut om samkørsel til iSSe|Bootcamp og checker lige op på hvad tid vi kører; "14.30 - 14:45", lyder svaret.
"No problem", tænker jeg - Så kan jeg stadig nå at pakke. Jeg er ikke verdensmester i at være organiseret, så da klokken er 13:15 begynder jeg at pakke... 13:30 ringer iSSe|Ut... Han er klar... "FÅRK! 1 time for tidligt" råwer jeg inde i mit hovede.
Aktiverer med det samme mit speedhack og får pakket det mest nødvendige - afsted til Fredericia.
16.45 Ankomst til solrige Fredericia. Sommerfugle i maven; Hvor mange mus vil iSSe|Jok smadre, er Ikkorit ligeså provo i virkeligheden og er Ar i virkeligheden en lille pige?
iSSe|jok byder velkommen og vi sætter os ud på en, på dette tidspunkt jomfruelig, terrase, hvor vi lige får checket hinanden ud - altså på den fede måde...
Efter noget tid bliver vi enige om at nu gider vi sgu ikke vente på de andre - det er på tide at finde truget og indtage noget næring. iSSe|Jok mener, at der ligger et McTrug lige rundt om hjørnet, så jeg gør mig klar til 'lige' at gå rundt om hjørnet. FAIL!!!! - Jeg er fra København og 'lige rundt om hjørnet' er maks. 300 meter væk... I Fredericia er det åbenbart skidepopulært at gå til alting...
Anyways - Gik mindst 8 km hen til McTrug for at få 9 Nuggets...
McTrug er åbenbart fast mødested for bootcampere - ihvertfald stødte iSSe|Usulissuaq, iSSe|Nut, iSSe|Ar og iSSe|Laj til...
Nåh - sådanne 9 Nuggets ligger jo lidt tungt, så hvorfor ikke gå 8 km tilbage igen...
Lettere dehydrerede og sultne kommer vi tilbage til bootcampen - De sidste 20 minutter har jeg glædet mig til at se Ar's "super-PC"... Så vi flår bagagen ud af hans bil og lænser hans taske for en PC, hvor kabinettet stammer fra en udtjent, tarvelig mandskabsvogn fra 1946.
GISP!
Efter at have gået 2 x 8 km OG set et inferno af kabler i Ar's PC er jeg ikke længere sikker på at denne bootcamp var det rigtige valg...
Med krum hals (hvordan faen ser sådan én ud?) springer jeg på Ar's PC og flår 431 mangefarvede ledninger ud kabinettet - de er alligevel ikke i brug. Får lokaliseret fejlen til at hans PC hyler, når den starter op: En indbygget blæserstyring kan ikke finde manglende blæser - så den gør sin pligt og hyler... Manglende blæser ikke lokaliseret. Kigger på Ar. Kigger på PC... Fejl fundet. Med ordre om at han skal skaffe blæser lørdag, tror jeg vi er klar...
Et vibrerende gulv får mig dog på andre tanker - Der er noget der får hele gulvet til ryste. iSSe|jok kan, som ejer af faciliteterne, heller ikke genkende rystelserne.
Rystelserne viser sig at stamme fra iSSe|Usulissuaq's efterligning af en computer - En ensom CPU-køler viser sig at være 'synderen' - Den hiver efter vejrer eftersom 3 års støv og smuds har sat sig i vejen for dens luftindtag... En ny køler monteres og vupti... Så er der stille i hytten...
Så stille der nu kan være for en switch, som mener den er en gammel postflyver fra Alaska og iSSe|Ut's 8 blæsere i hans kabinet...
Nu skal vi game og have en juice...
Jeg har vist lavet en lille fejl; Havde medbragt opskrift hjemmefra på perfekt drink - Vodka og juice, men det lader til, at jeg har fået byttet lidt rundt på ingredienserne. Jeg tror dog ikke nogen har opdaget, at det ikke var 1 del vodka til 5 dele juice, men omvendt...
Ihvertfald skulle vi igang med at game - allerede nu begynder min hukommelse at svigte, men der var dog et par højdepunkter fra natten:
iSSe|Teamplayer besluttede sig for at være sniper på Crossfire - det må have været i mangel på sund fornuft, at dét lod sig gøre. Det tog iSSe|Nut 7 runder og 0 kills at finde ud af, at sniperen måske ikke lige var ham... Dette blev konstateret ved at kaste med headsettet så langt som ledningen kunne række...
Jeg husker også iSSe|jok spørge efter en drink - og villigt bener jeg ud i køkkenet (som rent faktisk var én af de steder, som lå lige rundt om hjørnet) og mikser perfekt drink efter perfekt opskrift; 5 dele vodka til 1 del juice. Fortæller iSSe|jok at man sover godt ovenpå sådan et par stykker... Dette beviste Denmark iSSe|jok gentagne gange de næste 24 timer.
Der er også andre småting, der dæmrer fra natten - iSSe|nut havde medbragt en ps3 med Guitar Hero... *suk* - En eller anden var gået fra den, mens den stod og spillede temaet til TopGun... FAIL!!! Gider IKKE høre temaet 65 gange i træk...
iSSe|Ar havde vist ikke forstået konsekvensen af en juice - ihvertfald kom han og spurgte efter en... Jeg mente han var lidt bagud, så jeg justerede lidt på den 'perfekte' opskrift og lod ham indhente det fortabte...
iSSe|jok blev smågnaven ved en 4-tiden efter en kamp på Broadcast mod nogle nabs... Så han skulle 'lige' se lidt tv... I Fredericia ser man åbenbart tv med ryggen til fjernsynet og med lukkede øjne...
Ved en 6-tiden bliver det hele for meget - 'perfekte' drinks virker... Havde aftalt med iSSe|SerTV, at jeg kunne crashe på en fifa eller noget andet... Denne aftale havde han åbenbart også lavet med iSSe|Ut... Vi stod ihvertfald og lurede lidt på den sofa, som pludselig var taget til lidt 'tv-kigning'
iSSe|Ut frembringer genial strategi; "Vi rusher børneværelserne" - Og ganske rigtigt... Når man har set en puf som alternativt underlag, så virker en børneseng himmelsk...
9:32 lørdag morgen... Jeg vågner ved at nogen detonerer en stribe af C4 inde i mit hovede og lyset i værelset pulserer i takt med mit hjerte... hader bootcamp.
9.33 lørdag morgen... Gulvet snurrer - lukker øjnene
9.34 lørdag morgen... Seng snurrer - skider hul i det hele og står op.
9.35 lørdag morgen... Står i køkken og spiller smart og frisk... De skal fandme ikke vide, at jeg synes verden er ond og dum.
iSSe|Ar har tilsyneladende været pissetidligt oppe - for han er da selvfølgelig kørt efter morgenbrød. Internt notat til næste bootcamp: Ar's drinks tilsyneladende ikke stærke nok - justér dosis.
Synes lige jeg skal være sjov og vækker iSSe|Laj med postulat om at klokken er 16 om eftermiddagen og at nu kan han sgu godt stå op... PWNED! Kraftstejlme - Hvis jeg skal være træt, skal I også!
iSSe|Ar fortæller om hans kamp med hans luftmadras. I nattens løb var han vågnet til lyden af en kompressor - eller lyden af en 'rigtig' mands luftmadras, hvis ventil har givet op overfor 150 kg på den... Ihvertfald overvejede han vist et kort øjeblik om det hele ikke bare var lige meget... Men det kolde klinkegulv fik alligevel overtalt ham til at starte sin helvedsmaskine op; en lille dims der kan puste luftmadrasser op, men som gerne ville have været en 170 HK's BMW motor...
Hvor om alting er, så er det blevet besluttet dagen før, at et par stykker skal lige have et par dimser til deres PC'er hos den lokale hardware-pusher.
Glad og fro sætter jeg mig ud i gården og venter på at nogen starter en bil op... FAIL... Den slags bruger man ikke i Fredericia...
Næh nej - iSSe|jok mener bestemt det er lige indenfor gå-afstand... - I København er 'gå-afstand' cirka 800 meter... I Jylland er alt indenfor 18 km åbenbart 'gå-afstand'.
Jeg ved godt, at jeg er på bootcamp - men Jok's fucking stroppeture nægter jeg at deltage i, så jeg smækker armene over kors og sætter mig ved siden af min enige ven iSSe|Nut... Vi bliver tilbage, mens de andre deltagere nu skal lære hvad 'gå-afstand' ikke er...
iSSe|Ikkorit dukker sgu også op - Nut og undertegnede kan desværre ikke lukke ham ind, for Denmark iSSe|jok har valgt at låse dørene og og efterlade os på trappestenen... Nåh, Ikkorit viser sig faktisk at være helt høflig: Han kan ihvertfald give hånd og sige sit navn på en måde, hvor man ikke får lyst til at slå ham...
iSSe|Nut's telefon ringer - Team 'Gå-Afstand' har givet op.. De vil gerne hentes...
Jeg fatter ingenting - var det ikke lige rundt om hjørnet?
iSSe|Jok og hans regiment af diciple med vabler stiger ud af iSSe|Nut's bil efter at være blevet hentet 'lige rundt om hjørnet'
iSSe|LigeRundtomHJørnet kaster sig ud en forklaring om lukkede butikker og at den anden butik, som pudsigt nok også lå lige rundt om hjørnet, ikke ville kunne nåes hvis man ikke kørte? Hvordan faen kan man ikke nå det, hvis den ligger lige rundt om hjørnet?
Nåh - maskinerne bootes og denne gang ryger strømmen ikke når Ut tænder... Men ingen bootcamp uden "System Boot Failure" - iSSe|Jok mener dog at det kun lige vil tage et par timer at re-installe hans maskine. "Et par timer" på Fredericiansk skulle vise sig at være et lige så elastisk begreb som "lige rundt om hjørnet" - Et par timer er åbenbart lig med 12 timer i Københavner-tid...
Nu kan det jo også være træls at sidde og kigge på sådan én maskine der re-installer, så 'nogen' tøffer ind og lægger sig på sofaen med ryggen til tv'et - for at se tv?
Hvis man 'bliver færdig med at se tv', så kan man jo lige tjekke re-installationen... og trykke på 'next' - for derefter at 'se lidt mere tv'... Kan satme meget bedre forstå at en re-install tager 12 timer, når man hele tiden skal sove...
Tid til aftensmad; iSSe|LigeRundtOmHjørnet mener at der ligger noget 'lige i nærheden' - Jeg tænker: "Fuck! Hvis 'lige rundt om hjørnet er 8 km - hvor langt er så 'lige i nærheden'?" Lader til, at jeg ikke er den eneste med dén tanke. Bilerne bliver startet op og forud ligger et slarrafenland af kulinariske glæder. Jeg kan ikke lige huske hvad alle fik at spise - men kan dog huske at iSSe|Lige-i-nærheden kunne indtage 1 meter sandwich - nok på grund af alle de skide strækmarcher.
Tilbage igen - tid til gennemgang af turneringens sidste maps på ATC... Projector doneret af Corpital... Gennemgang afbrudt af nikotinvrag - aldrig genoptaget... DÅRLIG SAMVITTIGHED TIL JER ALLE!!! HA!
Re-install af iSSe|Det-tager-et-par-timer's maskine er næsten færdig og vi gør klar til kamp. Klokken er nu omkring 22 før de første kampe bliver spillet. Der hujes meget på iSSe|Jok - Alle er kommet for at se liveshow med smadrede mus og knytnæver i væggen... Men alle mus overlever desværre og der er ingen huller i væggene.
Efter en kamp eller 2 vælger jeg at træde ud af dét rum som truer mig på livet; iSSe|Jok har sørget for god varme på de 15 m2 - Min krop er ved at falde sammen af hedeslag og iSSe|Ut's blæsere truer mig med at gøre mig døv før tid... Så på tide med en opstrammer...
En lille juice med et skævt vodka i tilberedes - Denmark iSSe|Laj ser også ud til at trænge til en opstrammer... Så skænker lige én til ham efter 'perfekt' opskrift...
4 timer og nogle juicer senere - iSSe|Laj ligner ikke én der trænger til mere... Tværtimod... Sådan har iSSe|Laj det vist også... Ihvertfald vælger han at døbe terrassen efter egen, og lidt specielle, hjemmeopfundne ritual... "Oh - Hil Ulrik!"
Ville egentlig være gået i seng - men blev simpelthen nødt til at overvære iSSe|Promille3.2 spille en 3vs3 med Nut og Lis... Sjoveste kamp EVER - Modstandere har også drukket...
03.30 - Giver op... Vil bare sove... Forsøger at ignorere motorsav i tilstødende soveværelse... lykkedes.
09.30 - iSSe|Motorsav råwer op ad trappen noget med en søn og en playstation "Fuck verden" - Står op... Igen helt smadret og tabt for omverden... Fårk det er fedt at være til bootcamp...
iSSe|Laj vækket på toilettet - af praktiske årsager har han valgt at sove dér... iSSe|Ar rasler med bilnøglerne og siger at de kører om 40 minutter... iSSe|Laj tænker nok; "No problem - masser af tid til kaffe og til at vågne"
iSSe|Jok har dog andre planer - Stiller skovl og kost foran iSSe|Laj og peger i retning af ikke-længere-jomfruelig terrasse... "Der er også en vandslange deromme"
Godmorgen, Laj :-D
Kører selv sammen med Denmark iSSe|Ut tilbage til København - enkelt stop på Monarch, hvor jeg forsøger at klemme en gang biksemad ned i min kvalme-ramte mave...
Det tog faktisk kortere tid at køre Fredericia-København end det tog Team "Gå-Afstand" at købe blæsere "lige nede rundt om hjørnet"...
Perfekt afslutning på perfekt bootcamp: Kommet hjem - opdaget at samtlige ting i taske nu er klar til bad; Ihvertfald har alting valgt at smøre sig ind i shampoo... Værst ramt er dog PSP... Skylles under vandhane i 15 minutter og bages i ovn ved 50 grader i 4 timer...
Velduftende PSP sælges... Funktionalitet ukendt... Tak for bootcamp 2008 |
Lyder som en sjav bootcamp. :D