På min vandring gennem den uendelige række af rør der udgør internettet stødte jeg for en måneds tid siden på noget højst interessant. Efter mange søvnløse dage og nætter med konstant søgen i de mørkeste afkroge af internettet og bladren i spanske ugeblade fra firserne, er jeg stødt på en opdagelse der vil slå benene væk under jer.
Inden Lasse "Fr33dom" Jacobsen indledte sin karriere som Danmarks mest larmende CoD, levede han i pomp og pragt som den spanske popstjerne Tino, forsanger for bandet Parchis. Tino, som han den gang kaldte sig, var på toppen af verden, men successen varede ikke forevigt og en blanding af stofmisbrug, groupier og gambling (UNO) trak den unge pop-darling ud i en nedadgående spiral. Snart var han ikke i pressens søgelys for sin drengede charme og ungdommelige røst, men for sine mange uheldige eskapader, og efter flere episoder indeholdende voldelig adfærd og offentlig urinering blev han tvunget på flugt nordpå, forfulgt af paparazzien.
I Danmark søgte han ly, og blev snart glemt af de der engang havde både elsket og hadet ham. I dag lever han nu en stille tilværelse i Sønderborg, og har siden forsøgt at glemme sin dystre fortid. Men her, 25 år efter udgivelsen af hans notoriske album, Por Primera Vez, har jeg valgt afsløre hemmeligheden bag Fr33dom.
Hvordan ved jeg så alt dette? Jo ser I, mine damer og herrer, hvad jeg nu vil vise jer vil nok forbløffe jer og fjerne alle former for tvivl i måtte have omkring min utrolige beretning.
http://www.coverbrowser.com/image/worst-album-covers/82-1.jpg
http://i33.tinypic.com/9sqsmt.jpg
Overstående billeder beviser tydeligt hvordan Tino og Fr33dom er én og samme person, bemærk blandt andet den grimme kopi Barcelona trøje som et tydeligt signal omkring de sidste spanske rødder, som Lasse ikke har kunne give slip på.
Jeg tager det fulde ansvar er for denne afsløring, og det er ikke min intention at noget af dette skal ligge Fr33dom til last. Dette er i stedet et skub, for at hjælpe Fr33dom ud af skyggen fra hans fortid, og hjælpe ham til at komme videre med sit liv. Jeg beklager inderligt hvis denne besked skulle opildne nogen til nogen form for chikane, og jeg opfordre i stedet alle til at støtte op omkring Fr33dom nu hvor hans sandhed endeligt er kommet frem i lyset.
Deres ærbødige
Malte Durup